Weboldal típusok - Melyikre van szükségem?

Ebben a blogbejegyzésben megtudhatod, hogy milyen weboldal típusok vannak, és megtalálhatod a számodra tökéletest.

mi kell egy weboldalhoz? weboldal típusok

Tartalomjegyzék

Bevezetés

Ahhoz, hogy kitudjuk választani, melyik weboldal típus a számunkra a legjobb, azelőtt a célját kell meghatároznunk. Több fajta weboldal típus létezik, de nem feltétlen mindegyik jó ötlet egy adott cél eléréshez! A következő típusokhoz példákat fogunk írni, hogy egyértelmű legyen neked mire van szükséged!

Bemutatkozó weboldal

Az egy oldalas (vagy néhány oldalas) bemutatkozó weboldalak a leggyakoribb típusok közé tartoznak. Fő céljuk, hogy röviden tömören megfogalmazzák tevékenységüket és elérhetőséget biztosítson a látogatók számára. Ma már elengedhetetlen, hogy egy vállalkozásnak legalább egy bemutatkozó weboldala legyen. Azok a vállalkozások akik nem rendelkeznek honlappal általában megvan a jól bevált ügyfélkörük, de ez nem csak forgalomnövekedés szempontjából fontos, hanem presztízs kérdése is! Sokan ezt elfelejtik és nem adnak akkora hangsúlyt.

Kiknek ajánlott?

  • Szolgáltatást biztosító szakemberek pl. burkoló, szoba festő.
  • Vendéglátóhelyek pl. étterem.
  • Kisebb szálláshelyek pl. apartman.
  • Kisebb boltok pl. helyi bútor bolt.
  • Rendelők pl. fogorvos.
  • Kisebb autókereskedések

Példa: https://greentranssrl.it/hu/

Üzleti weboldal

Az üzleti weboldal az előző bemutatkozó oldal bővített verziója. Több aloldallal rendelkezik és sokkal részletesebb információt biztosít a látogatók számára. Sokkal hivatalosabb benyomást nyújt, mint egy szimpla bemutatkozó oldal.

Kiknek ajánlott?

  • Intézmények pl. iskolák
  • Szervezetek pl. alapítvány
  • Nagyobb vállalatok

Példa: https://aranykosaralapitvany.hu/

Webáruház

Manapság nagyon sok különböző webshoppal találkozunk és már szinte mindent megtudunk vásárolni az interneten anélkül, hogy kilépnénk a házból. Ez miért lehet? Egy fizikai bolt esetében rengeteg költséggel kell számolni (pl. rezsi számlák, bérleti díj stb..) addig egy webshopnál évente akár 15 ezer forintból megúszhatjuk az üzemeltetési költséget, így kétség sem fér hozzá, hogy miért működőképes ennyire. Na de miből áll egy webáruház? Vonzó főoldalból, termék oldalakból és aloldalakból. Sok egyedi dolgot belevihetünk webáruházunkba pl. automatikus számlázás, kosár elhagyó automatikák, feliratkozó popuppok stb.. Igazából amit csak szeretnénk.

Kiknek ajánlott?

  • Akik terméket szeretnének eladni és a célközönségük online elérhető

Példa: https://feherebbfogak.hu/

Blogok, hírportál oldalak

Sokféle hírportállal találkozhatunk, ahol napi híreket olvashatunk miután azt a rengeteg reklámot megnéztük. Természetesen vannak olyan hírportálok is, ahol nem a reklámok elhelyezése a fő cél, hanem az információ átadás. A blogok is hasonló szerepet töltenek be, viszont általában egy konkrét célközönségnek készül. Tökéletes megoldás lehet közösség építésre.

Kiknek ajánlott?

  • Személyi edzők
  • Tartalomgyártók

Példa: https://banyaszbazis.hu/

Egyedi célú oldal (landing oldal)

A landing oldalra általában hivatkozás kattintása után juthatunk el. Ezek a hivatkozások lehetnek hirdetésekből, hírlevelekből vagy egy meglévő weboldalról. Céljuk a minél jobb konverzió elérése azaz ezekből a látogatókból később ügyfelek/vásárlók/érdeklődők legyenek. Nem tartalmaznak menüpontokat, hogy a látogató ne lépjen át máshová. Csak az előre megtervezett útvonalon tudnak menni lépésről lépésre. Így a jól kiválasztott célcsoportot célzott üzenetekkel és ajánlatokkal tudjuk cselekvésre bírni.

Kiknek ajánlott?

  • Oktatók
  • Szolgáltatók