Az online jelenlét legfontosabb eszközei

Az online jelenlét manapság elengedhetetlen eszköze egy vállalkozás életében! Több eszköz is rendelkezésre áll. Legyen szó online hirdetésről, közösségi médiáról vagy weboldalról. Az alábbiakban bemutatjuk a legfontosabb eszközöket, és megvizsgáljuk, hogy miért olyan fontosak is ezek.

online jelenlét

Tartalomjegyzék

Weboldal

A weboldal az online jelenlét alapvető eleme, és a vállalkozások arculatának fontos része. A weboldalaknak egyedi, könnyen navigálható és jól strukturált felületet kell biztosítania a látogatók számára. De nem elég egy jól navigált felület, mert fontos a szép design is, mivel az első pár másodpercben meghatározhatják a látogatók az oldalt. Emellett az oldalnak tartalmaznia kell a termékeid/szolgáltatásaid részletes leírását, képeket, árakat, ügyfélszolgálati elérhetőségeket és még sok mást. Ezenkívül a weboldalnak reszponzívnek kell lennie, hogy azok is könnyen használhassák, akik mobiltelefonról vagy táblagépről böngésznek.

Keresőoptimalizálás (SEO)

A SEO olyan online marketing technika, amely lehetővé teszi, hogy a weboldalad megjelenjen a keresőmotorok első oldalán. A kulcsszavak, a weboldal optimalizálása, a tartalommarketing és a backlink építés együttes alkalmazásával érhető el. Az erős SEO-stratégia segít a látogatók növelésében, az eladások növelésében és a márkád ismertségének javításában. Az emberek a Google-on keresztül találják meg a termékeket és szolgáltatásokat, így a keresőoptimalizálás elengedhetetlen az online jelenlét biztosításához ráadásul ez az egyik eszköz, ami organikusan tud eredményeket hozni azaz ingyen.

Közösségi média

Manapság már minden iparágat megtalálhatunk a közösségi médiában! Az online jelenlét egyik alapköve. A közösségi médián keresztül a vállalkozások képesek kapcsolatot tartani a jelenlegi és leendő ügyfeleikkel, és az üzenetek széles körben elterjednek. A vállalkozásoknak a közösségi médiában az ügyfelekkel való kapcsolattartásra, az értékes tartalmak megosztására, a vevők elégedettségének biztosítására és a márkahírnév erősítésére kell összpontosítaniuk.

Tartalommarketing

A tartalommarketing olyan stratégia, amelynek célja, hogy a vállalkozás által létrehozott értékes tartalmak segítségével megszólítsa a célközönséget. Ez lehet blogbejegyzés, videó, infografika vagy bármilyen más típusú tartalom, amely segít megoldani a célközönséged problémáit, és értékes információkat nyújt. A tartalommarketing a célcsoport megszólításának és az üzleti kapcsolatok kialakításának egyik legjobb módja, és segít a márkahírnév építésében és a vevők lojalitásának növelésében.

Email marketing

Az email marketingről sokan úgy vélekednek, hogy idejét múlta, viszont ez nem így van! Sok kimutatás már rácáfolt erre és még mindig van benne potenciál. Ez az egyik legelterjedtebb és legköltséghatékonyabb online marketing eszköz. Célja az ügyfelekkel való kapcsolattartás és a látogatók megszólítása esetlegesen valamilyen kedvezményes ajánlattal. Továbbá lehetőséget ad a célcsoport szegmentálására, és az üzenetek testre szabására, ami növeli az érdeklődés és a vevői elkötelezettség szintjét.

PPC (Pay-Per-Click) hirdetések

A PPC hirdetések olyan online hirdetések, amelyeket az üzleti élet résztvevői fizetnek azért, hogy azok megjelenjenek az internetes keresőmotorok találati listáján, vagy más weboldalakon. A PPC hirdetéseknél az üzleti élet szereplői csak akkor fizetnek, ha valaki rákattint a hirdetésre.

Google AdWords és a Facebook hirdetések a legnépszerűbb PPC platformok, amelyeket a forgalom növelésére használnak.

Az AdWords hirdetéseknél az üzleti élet szereplői kiválaszthatják a keresőszavakat, amelyekre a hirdetéseik megjelennek. Az AdWords hirdetések sikere nagyban függ a keresőszavak választásától és azok beállításaitól. Az AdWords hirdetések kattintásonkénti költsége az adott kulcsszóra vonatkozóan változó, az árak általában az adott kulcsszó népszerűségétől függnek.

A Facebook hirdetések esetében a kívánt célcsoportot szűkíthetik a demográfiai adatok, érdeklődési körök és viselkedési adatok alapján. Ez lehetővé teszi a hirdetések célzottabb elhelyezését azokban a közösségi média felhasználókban, akik a leginkább valószínűsíthetően megtérülést hoznak az adott hirdetésre. A Facebook hirdetések árai azonosak a kattintásonkénti költségekkel, és változóak a kampányok céljaitól és azok eredményeitől függően.

Összességében a PPC hirdetések nagyon hatékonyak lehetnek, ha megfelelően végzik őket. Azonban fontos figyelembe venni a költségeket, az időigényt, a konkurenciát és a garantált eredmények hiányát. A PPC hirdetések nem minden esetben a legjobb megoldás, de ha jól alkalmazzák őket, akkor a célok elérhetőek lehetnek velük.

Olvass tovább